• تاریخ : ۲۷ام خرداد ۱۳۹۶
  • موضوع : گردشگری

دکتر نیل بارنارد، نویسنده این مطالعه می‌گوید: این مسئله دو دلیل دارد. نخستین و واضح‌ترین دلیل این هست که یک رژیم غذایی گیاهی، کالری نسبتا کمی دارد. سبزیجات، میوه‌ها، غلات، آجیل، دانه‌ها و حبوبات که بخش عمده رژیم گیاهی هستند چربی کم و فیبر زیادی دارند  بنابراین بدون آنکه غذای زیادی بخورید، شما را تکمیلا سیر می‌کنند.

دلیل دوم این هست که سوخت و ساز بدن افرادی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می‌کنند تا حدود ۱۶٪ افزایش می‌یابد. بارنارد می‌گوید: این فرایند بعد از هر وعده غذایی اتفاق می‌افتد و حدود ۳۳ ساعت طول می‌کانجام گرفت. با گذشت زمان، مقدار زیادی کالری سوزانده می‌شود. دلیل آن تکمیلا مشخص نیست اما چون یک رژیم غذایی گیاهی، حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد می‌تواند انرژی را سریعتر، تبدیل کند.

اگر مطمئن نیستید که بخواهید متداوم فقط غذاهای گیاهی بخورید، حداقل آن را امتحان کنید زیرا به نقل کرد بارنارد، پیروی از رژیم گیاهی بصورت نصفه و نیمه، مزایای کاهش وخانوم ذکر انجام گرفته را بدنبال ندارد. اگر بخاطر تجدید نظر در منوی غذا، کمی عصبی انجام گرفته‌اید، یک رژیم غذایی تکمیلا گیاهی را بمدت ۳ هفته امتحان کنید و ببینید که چه احساسی دارید. این احتمال وجود دارد که متوجه پیشرفت‌های دیگری نیز بشوید. ثابت انجام گرفته که رژیم‌های غذایی گیاهی، فشار خون و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آنها به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می‌کنند.