• تاریخ : ۲۷ام خرداد ۱۳۹۶
  • موضوع : گردشگری

  1. آووکادو

این غذای سبزِ کوچک مانند یک معدن طلای مغذی می‌­باانجام گرفت. آووکادو شامل مقادیر زیادی چربی مفید نظیر چربی‌های ‌اشباع نانجام گرفته هست، که  شما را سیر می‌کند؛ اما در بدن شما ذخیره نمی‌شود. و دارای این خاصیت هست که برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه ‌دارد و باعث می‌شود که وخانوم شما اضافه نشود. به‌علاوه در مطالعاتی که در سال ۲۰۱۴ در مجلات تغذیه منتشر انجام گرفت، نیمی از آقام که برای ناهار آووکادو مصرف می‌کـــردند تا شام سیر بودند و چیز دیگری میل نداشتند. نان تست آواکادو یا هرچیز دیگری؟!

ما ممکن هست هنوز قادر به فهم تأثیرات قطعی آن بر وضع بدن نباشیم، اما یک گام به جلو برداشته‌ایم.

  1. بادام

این آجیل خوشمزه میتواند برای محکم کـــردن عضلات شکم موثر باانجام گرفت، به صورت حتم مادامی که شما آن را در حد اعتدال میل کنید. از آن‌جا که بادام سرشار از فیبر و چربی‌های مفید هست، این ترکیب عالی می‌تواند برای مهار میان‌ وعده و هله هوله در طول روز مفید باانجام گرفت. در هر وعده یک لیوان نوشیدنی به اضافه یک تکه از میوه‌ای که شما با آن افزایش احساس سیری می‌کنید میل کنید و تنها در این صورت زیاده‌روی نخواهید کـــرد.

  1. بلوبری، تمشک و توت فرنگی

انواع توت‌ها نه‌تنها مملو از آنتی‌اکسیدان هستند، بلکه شامل فیبر هم هستند که برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارند. به‌علاوه دارای کربوهیدراتی سالم هستند. بدین ترتیب که بدن شما کربوهیدرات را به قند و چربی تبدیل می‌کند و از آن برای تأمین انرژی بدن هستفاده می‌شود. یافته‌ها به‌ویژه درباره بلوبری نشان می‌دهد که این میوه در شکستن چربی‌های شکمی موثر هست.

  1. ماهی سفید مانند تیلاپیا و ماهی کاد

این ماهی سفید مجموعه‌ای از پروتئین‌ههست، که در مقایسه با سایر درشت مغذی‌ها در بدن شما کارایی افزایشی دارد و دیرتر شکسته می‌شود. در واقع چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها مانع از گرسنگی سریع هستند. در نتیجه پروتئین کمک می‌کند که شما هوس‌‌های خوراکی خود را کنترل و محدود کنید و در نتیجه کالری‌های غیر ضروری کاهشی به بدن شما برسد.

  1. سبزیجات سبز مانند کلم بروکلی و مارچوبه

قطعاْ می‌دانید که آن‌ها برای شما و بدن شما نیکو هستند، اما دلیل؟ زمان افزایشی طول می‌کانجام گرفت که اسید معده شما بتواند همه فیبر‌ها را حل کند، به‌علاوه آن‌ها برای جلوگیری از ورود سریع قند به خون مانند یک مانع عمل می‌کنند، که می‌تواند موجب مقاومت به انسولین شود و همچنین از تجمع چربی شکمی جلوگیری می‌کند.

  1. پنیر رشته‌ای

براساس مطالعات مجلات پژوهشی تغذیه در سال ۲۰۱۱ در صورتی که مصرف مواد لبنی و پروتئینی خود را افزایش دهید به شما کمک می‌کند پایین تنه باریکی داشته باشید، وخانوم خود را کم کنید و عضلات بدون چربی خود را تقویت ­کنید. به دلیل دوعنصر کلیدی تشکیل دهنده مواد لبنی که به هم مرتبط هستند: پروتئین­ محلول در شیر و کلسیم. این پروتئین­ شامل مقادیر زیادی لوسین و اسید آمینه‌ایست که ساخ پروتئین‌های عضلانی جدید را تحریک می‌کند. و هم‌چنین باعث کاهش وخانوم می‌شود و همه این‌ها درباره کلسیم نیز صدق می‌کند؛ که  کمک می‌کند روده به‌جای جذب چربی‌ها آن‌ها را دفع کند و همه این‌ها بدین معنهست که بدن شما چربی کاهشی جذب می‌کند.

  1. میوه درخت کاج

مطمئن باشید این دانه‌های کوچک­ به صورت سس یا پاشیده در سالاد زیاد خوشمزه هستند و در عین حال مهار کننده حیاتیی برای گرسنگی. پژوهش ارائه انجام گرفته در کنوانسیون زیست‌شناسی تجربی در سال ۲۰۰۶ نشان می‌دهد که خوردن نیم قاشق چای خوری روغن دانه کاج و یا تعداد کمی دانه کاج می‌تواند تا ۴ ساعت احساس گرسنگی را از بین ببرد، زیرا آن‌ها می‌توانند تا ۶۰ درصد اشتها را سرکوب و کاهش دهند.

  1. ماهی سالمون

این ماهی خوشمزه حاوی مقادیر زیادی چربی‌های اشباع نانجام گرفته هست که می‌تواند به تناسب اندام شما کمک کند. دلیل؟ چربی‌های سالم مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد. براساس مطالعاتی که در نشریه Cell Metabolismm منتشر انجام گرفته، مشخص انجام گرفت ترکیبات چربی‌های اشباع نانجام گرفته در بدن شما گرسنگی را کنترل می‌کنند. فقط مطمئن شوید که از نوع دریایی (طبیعی) هستفاده می‌کنید، نه نوع پرورشی، زیرا ماهی پرورشی پر از آنتی بیوتیک و دیگر مواد شیمیایی هست که در دراز مدت برای سلامتی شما مضر هستند.